Carinjenje vozila
Carinjenje vozila zahteva poštovanje procedura i papirologiju. Don Šped je tu za vas da vam taj postupak učini jednostavnim i jeftinim.
Kada se vozilo uvozi u Republiku Srbiju, potrebno je:
Ovo su samo neki od početnih koraka za carinu na uvoz polovnih automobila, a u daljem tekstu ćemo se baviti svim potrebnim procedurama i dokumentima koji su neophodni kako bi carinjenje vozila prošlo bez teškoća.
Don Šped je špedicija iz Subotice čiji tim čine špediteri sa bogatim dugogodišnjim iskustvom u poslovima uvoza i carine za automobile.
U situaciji ako odlučite da sami uvezete auto iz inostranstva, a želite da izbegnete nepotrebne komplikacije ili daleko veće troškove nego što ste planirali, kontaktirajte Don Šped koji će Vam pomoći da procenite sve moguće troškove, jer u suprotnom uvoz vozila Vas može koštati daleko više od planiranog, zbog nepoznavanja carinskih procesa.
Don Šped će Vam omogućiti
Važno je da znate je da bez licenciranog špeditera NE MOŽETE da izvršite procedure carine za uvoz automobila.
popunite formu ispod i potpuno BESPLATNO ćete na mail dobiti cenu za carinjenje vozila.
Pronašli ste u inostranstvu vozilo koje želite, a nemate predstavu koliko bi vas koštalo carinjenje uvoznog vozila? Saznajte troškove tako što ćete popuniti kalkulator za carinjenje vozila u formi ispod!
U najkraćem mogućem roku dobićete na vašu e-mail adresu, SASVIM BESPLATNO, informaciju koliko iznose troškovi uvoza automobila za koje ste zainteresovani.
To je ujedno i garantovani iznos, jer kod nas nikada nema skrivenih troškova.
Dobićete taksativno nabrojane sve troškove u postupku carinjenja vozila.
Ispunite formu kako bismo za vas potpuno BESPLATNO izračunali troškove uvoza vozila. Ukoliko ne znate podatke za neke od obaveznih polja, slobodno nas kontaktirajte na: +381 (0)66 059 185
*Polja obeležena zvezdicom su obavezna.
Ovo su koraci za carinjenje vozila:
Dokaz o kupovini, kao i plaćenoj ceni je faktura (račun) prodavca ukoliko je pravno lice ili kupoprodajni ugovor ukoliko je prodavac fizičko lice. U ovom drugom slučaju, kupoprodajni ugovor se u Srbiji smatra validnim samo ako je overen od nekog zvaničnog administrativnog organa (notar, sud, opština, itd).
Bez saobraćajne dozvole nikako ne može da se ocarini i uradi registracija vozila u Srbiji. Postoje dve vrste inostranih saobraćajnih dozvola:
Col tablice i saobraćajna se izdaju na ime kupca i na njegovu adresu na kojoj je prijavljen.
Važno je znati da srpski građanin ima pravo da vozi vozilo na strane col tablice do odredišne carinarnice u Srbiji, i od carinarnice do svoje adrese, a u roku koji traje 5 dana od dana ulaska u zemlju.
Neke zemlje nemaju col tablice, ali ne zahtevaju da se vrate redovne tablice. One ostaju na vozilu, a poništena, odnosno odjavljena saobraćajna dozvola vam važi za izvoz pored važećeg eksportnog osiguranja.
Pored redovnih i col saobraćajnih dozvola, vozilo u Srbiju može da se uveze i na fotokopiju redovne saobraćajne dozvole, ali koja mora imati zvaničnu overu (notar, sud, opština, itd.) da je kopija jednaka originalu.
Izuzetno kod Italijana kopija saobraćajne dozvole ne mora biti overena, ali je potrebno uz kopiju dostaviti i odjavu sa QR kodom.
EUR1 je obrazac koji overava izvozna carinarnica, a čime se dokazuje preferencijalno EU poreklo vozila koje se uvozi u Srbiju, čime se ostvaruje povlastica na osnovu ugovora Srbije i EU o bescarinskoj trgovini, i oslobađa uvoznika od plaćanja carinskih dažbina. Izdaje se samo za vozila proizvedena u EU ili u zemlji sa kojom EU takođe ima ugovor o bescarinskoj trgovini, a za vozila koja se izvoze iz EU u Srbiju. Obavezan je kod ostvarivanja prava na tu povlasticu za vrednosti vozila preko 6.000 €.
Popunjava ga prodavac ili špediter, ali je validan tek kada ga overi EU carina u izvoznoj carinarnici.
COC je skraćenica za Certificate of confirmity, a to je vrsta tehničkog lista, odnosno sertifikat u kome su navedene sve bitne tehničke karakteristike vozila.
COC nije obavezan prilikom uvoza vozila u Srbiju, ali je od velike pomoći kod obaveznog pregleda u ovlaštenoj instituciji (AMSS, FTN, Institut Vinča i dr.) radi dobijanja Uverenja o saobraznosti koje izdaje Agencija za bezbednost saobraćaja, a koje je obavezno priložiti prilikom prve registracije u Srbiji.
Ukoliko imate pravo na povrat inostranog poreza, a što prodavci uglavnom naznače u oglasima, potrebno je da izvadite u izvoznoj carinarnici, a to je carinarnica najbliža prodavcu, izvoznu carinsku deklaraciju, popularno nazvanu EX-papir.
Ukoliko vadite EUR1 obrazac, uz njega je obavezan i EX papir bez obzira na to da li imate ili nemate na to vozilo povrat inostranog poreza.
i ukoliko se odlučite za saradnju sa nama, sigurni smo u to da ćete i vi biti jedan od klijenata koji nas preporučuju!
Svi građani Srbije sa stalnim boravištem izvan EU (tu ne spadaju naši iseljenici i građani Srbije koji su zvanično na privremenom radu u inostranstvu u nekoj od EU zemalja) imaju pravo na povrat uplaćenog poreza (PDV-a) koji je bio sastavni deo cene vozila. Taj porez se od zemlje do zemlje kreće između 19% i 27%.
Povrat poreza možete da ostvarite samo ako je prodavac pravno lice i ako je vozilo koje prodaje zavedeno kao njihovo vlasništvo.
Postupak povrata poreza je jednostavan. U najbližoj carinarnici do prodavca se napravi izvozna deklaracija (EX papir), koji se razdužuje kod carine na istupu iz EU. U našem slučaju su to uglavnom mađarski i hrvatski carinici na granici sa Srbijom. Carinik razduživanje vrši tako što skenira bar kod sa EX-papira, a pošto EU ima jedinstven elektronski carinski sistem, prodavac uvidom u isti može videti da je vozilo napustilo teritoriju EU, čime je ostvareno pravo na povrat njihovog poreza.
O samom načinu povrata se kupac prilikom kupovine dogovara sa prodavcem. Najčešće je slučaj da prodavac porez uplati na kupčev devizni račun u Srbiji. Mada, postoje slučajevi kada se dogovore i o isplati u gotovini ako kupac ponovo odlazi u mesto gde se nalazi prodavac.
Zakonski rok za povrat poreza u većini zemalja je 6 meseci, mada se u praksi nikada ne čeka sa tim. Kada je razdužen EX-papir na istupu iz EU, savetujemo da već sledećeg dana podsetite prodavca da proveri u sistemu istup, i da vam uplati iznos poreza.
Uprava carine Republike Srbije je 01.01.2014. godine donela odluku da se carinska osnovica, na koju će se obračunavati carina i PDV polovnih vozila iz uvoza određuje na osnovu kataloga AMSS-a.
Neki od parametara koji utiču na visinu carinske osnovice su, na primer, pređena kilometraža, vrsta menjača, paket opreme, odnosno model, ako je napisan u saobraćajnoj dozvoli, broj vrata, vrsta karoserije (limuzina, karavan, kupe, kabriolet…), itd.
jer carinjenje vozila je jednostavnije sa Don Špedom.
Povlastica u carinjenju vozila, kako novih tako i polovnih automobila, vezana je za preferencijalno poreklo vozila, odnosno zavisi od toga gde su proizvedeni delovi od kojih je vozilo sklopljeno, kao i gde je sklapano, odnosno čija radna snaga je pri tome korištena, a shodno SSP između Srbije i EU kojim se reguliše bescarinska trgovina između Srbije i EU.
Povlastica podrazumeva da prilikom carinjenja vozila u Srbiji vi plaćate samo PDV u iznosu od 20% procenjene vrednosti vozila, a oslobođeni ste plaćanja carine.
U većini slučajeva je dovoljno gledati samo u kojoj zemlji je proizveden automobil.
Retki su slučajevi da je vozilo proizvedeno u EU, ali od delova koji nisu EU porekla, pa da ne ostvaruje pravo na povlasticu. To je npr. Chrysler PT Cruiser koji se sklapao u fabrici u Gracu u Austriji, ali kompletno od američkih delova.
Ako je vozilo proizvedeno u Turskoj, Švajcarskoj, Norveškoj ili nekoj drugoj zemlji koja takođe ima sa EU sklopljen ugovor o bescarinskoj trgovini, a samo vozilo uvozite iz neke od EU zemalja, odnosno vozilo ima EU saobraćajnu dozvolu, uz određenu dokumentaciju koja dokazuje poreklo (kumulativni EUR1) vi ostvarujete pravo na povlasticu prilikom uvoza i carinjenja tog vozila u Srbiji.
NAPOMENA: Vrlo važno je da nam se javite dan-dva pre dolaska na srpsku granicu sa vozilom, kako bismo vam pružili svu potrebnu logistiku, savete i dali vam instrukcije za prelazak granice i prijavu carinjenja.